onsdag 27 juli 2011

Laståsna med krom


Har brukat Caddyn på det vis den vanlige Caddyägaren gör, fraktat saker alltså. Valet föll för gammalt bråte, destination soptippen!
Hann även att lacka och montera ett par gamla fälgar från min gamla Golf. Fälgarna lackades i samma färg som de tidigarefälgarna (Multona 0080). Original Golf kromkoppar monterades - streetsmart!

torsdag 14 juli 2011

GTI Ed. 35 (app)

I nämnd app kan man göra en Golf 1 GTI - troligen så nära man kan komma en Caddy i ett bilspel! Ta hem och njut!





lördag 9 juli 2011

Fortsatt tystnad

Fortsatte med ljudisoleringen. Provade att lägga bitumenmatta på insidan (vad annars?) av motorhuven lite på vinst eller förlust. Det blev en märkbar men liten skillnad. Det dova bullret minskade mest (lite högre motorvarv) men på landsväg blev det knappast någon skillnad. Att det faktiskt blev snyggt gör inte saken sämre!





















Set up för dagen var, förutom att isolera huven, att montera kromhandtagen. Tyvärr hade dessa handtak en annan mekanism för öppningen av dörren. Övriga funktioner fungerade dock fint.




















Höjde även upp bilen och fick ca 5 cm mer komfort, bra!




























Avslutar med ett skönt trick som jag gjorde på Golfen för väldigt många år sedan. Böja in nummerplåten fram, enkelt femsekunders jobb för GIT-känsla! Vi ser även nya spoilern för första gången!


onsdag 6 juli 2011

Vad är nyheten?

Reklam i dagens Di. Vad jag erfar så fanns detta paket även på nittioettorna... Alltså, vad är nyheten?

måndag 4 juli 2011

Heldag!

Jag gjorde ytterligare ett besök på skroten, denna gång med kontanter, och köpte instrumentpanelen som syns i tidigare inlägg, tillhörande ratt lyckades jag inte ta bort själv. Inhadlade även kromhandtag från en gammal passat.
Nu över till meket. När instrumentbrädan var demonterad passade jag på att ljudisolera med bitumenmattor och bytte även glödlampor i instrumenthuset.



















Bitumenmattor på.




















Och före - efterbilder. Notera den nya listen i champangefärg!


Mjukt och fint!


















Hårdplast.





















Lilla frontspoilern monterades också, bild kommer i ett senare inlägg. Tack och hej!