tisdag 28 juni 2011

En dag på skroten!

Solen skiner, en strålande sommardag alltså.
En dag på stranden tycker Thomas Ledin.
En dag på skroten tycker jag.

Besköte en lokal bilskrot, såg bl.a. tre st. vita Caddys och en hel del annat kul som också var på fel palts. Lite bilder nedan.



Singelgrillen köptes till "den andre"






















Några inredningsbilder nedan från en Jetta I. Lika instrumentpanel som Caddys, men med ett mjukt ytskikt som ger en lite behagligare känsla, även vita detaljer. Instrumenthuset på denna bil har dessutom en skön bronsfärg. Dags för tjöp? Kanske ratten då kan ingå, som faktiskt är riktigt snygg tycker jag!


















En GT!


Med taklucka!





Hittade även TVÅ st. fina kromade handtag till flakluckan = lycka!

Kromhandtag från en Jetta, som hittat!






För att knyta ihop påsen på ett snyggt vis (i dubbel bemärkelse) så avslutar jag med en bild på den nymonterade grillen!



måndag 27 juni 2011

ebay.com

UTKAST!

Lägger upp bilder på ännu en Caddy från amerikanska Ebay, denna är inte lika snygg som föregående, dock i riktigt fint skick. Som vanligt är inredningen betydligt finare än de svensksålda, som känns ganska mycket arbetarklass. Extra snyggt på inredningen är taket och takbelysningen! Också kul att se att plåten bakom sätena är fri från popnitar och andra hål.

En 1983:a (10 465 km) som enligt annonsen varken har sett snö eller dåligt väder. 1,7l bensin,4 vxl.
























söndag 26 juni 2011

Inför semestern?

Caddypotting av M.K.H.I.T.A.B.O.C. !
Som bäddat för en drömsemester!



onsdag 22 juni 2011

Motorwaschen

Utförde en välbehövlig motortvätt, och som vanligt kommer man på efteråt att man skulle tagit ett innanfoto!


Cärlek

Jag gillar av någon anledning originalcaddy från amerikat med "California kåpa" och den lite mer påkostade interiören, börjar även gilla den amerikanska grillen. Färgen är helt fantastisk! Lägger upp några bilder på ett riktigt fint exemplar som nu finns ute på ebay.com:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Diesel-truck-74k-Orig-MIles-50-Mpgs-No-Reserve-/170658171108?pt=US_Cars_Trucks&hash=item27bc0508e4#v4-36










































































Avslutar med en annan Caddy med, troligen, samma färg. Cärlek som sagt!


Ligger lågt




Säga vad man vill om funktionaliteten, men det är ganska ballt att bilen skrapar i parkeringshusets lutningar såvida man inte kör väldigt försiktigt.

tisdag 21 juni 2011

Blankt som vax!





Bes u. a. för fjärde året i rad!

lördag 18 juni 2011

Utsidan räknas

1½ dagspass avklarades under helgen, endast kosmetiska ingrepp. Under fredagskvällen hade jag och norra halvklotets knott en gemensam sammankomst, dock med olika agendor. Jag tvättade bilden och monterade dragkroken inför tisdagens besiktning. Kvällen avslutades med att skära av elkabeln till nummerplåtsbelysningen (varför?). Lördagens stora övning var vaxning för att återfå färgen. Även universial kromlister monterades (http://stores.ebay.de/BST-Tuning) - fan vad snyggt det blev!


 



Singelgrill monterades....

















... och plastrutan rubbades i samband med vaxningen...





















... kromputs...





















... och någonstans mitt i detta köpte vi en varsin pizza i Kongl. Ockelbo, det var nice! Vi kortade även radio- och dataantennen (bilen har mystisk datautrustning bakom passagerarsätet).










































Bonusinformation:
Jag köpte Biltemas hjulramp och avgasröret tog i när jag skulle backa upp för dessa. Jag var tvungen att ta fram vinkelslipen och göra en hemmagjort slash cut! Resultatet blev att dammet yr när jag gasar på, vilket enligt utsago ser riktigt ballt ut!

måndag 6 juni 2011

90000 km!

Inte mycket för en äldre bil!

fredag 3 juni 2011

Axelflip!

På torsdagen var det stor Caddymekardag hos minkompissomintehartidattbloggaomcaddyn. Axelfilppning med nya stötdämpare (Ta tecnix) och nya bussningar samt montering av coils fram utfördes! Vi vet hur man gör det så jag lägger lite upp bilder på arbetet.



Före / hög inkl. morgondimma.




















Efter / låg inkl. morgonsol.




















Minkompissomintehartidattbloggaomcaddyn visade extra kärlek till Caddyn genom att trolla med de gamla plåtfälgarna. Förträffligt resultat! Cremevit som riktig vaniljglass - coolt! Känns helt plötsligt inte alls nödvändigt att köpa nya fälgar.