Slit den med häsan, tyvärr ej komplett. Länk nedan:
söndag 29 maj 2011
söndag 22 maj 2011
Mekarhelg
Nu kör vi igång!
Börjar lätt med att skruva, skära, sparka bort bakre stötfångaren och dragkroken.
Drog av lite rost när jag ändå hade plockat bort prylar och grundmålade med zinkspray. Fixade även belysning till nummerplåten. Notera även att det sista av GT kat dekalen är borta, blev en riktig rödljusdräpare! Att caddymärket hänger i ståltråd käns ju ganska tyskstuk!
Testade nya Biltemasprutan för rostskyddsmassa, funkade finfint! Däremot gick det åt en hel del avfettningsmedel när jag duschade. Bonus att jag inte sprutade rostskyddsmassa rakt i ögat vilket jag gjorde sist.
Börjar lätt med att skruva, skära, sparka bort bakre stötfångaren och dragkroken.
Drog av lite rost när jag ändå hade plockat bort prylar och grundmålade med zinkspray. Fixade även belysning till nummerplåten. Notera även att det sista av GT kat dekalen är borta, blev en riktig rödljusdräpare! Att caddymärket hänger i ståltråd käns ju ganska tyskstuk!
Testade nya Biltemasprutan för rostskyddsmassa, funkade finfint! Däremot gick det åt en hel del avfettningsmedel när jag duschade. Bonus att jag inte sprutade rostskyddsmassa rakt i ögat vilket jag gjorde sist.
ja justja, bytte bränslefilter också.
måndag 16 maj 2011
onsdag 11 maj 2011
Gewinde-Dämpfer für Vorne + 2 HA Sport Stoßdämpfer!
lördag 7 maj 2011
Första tillfället för Caddylööv resulterade i en provvaxning av huv och sidoplåtarna fram. Tveksamt om kommungubbarna i Avesta (tidigare ägare) har vaxat den...
Passade även på att ta bort 95 % av all GT stripes. Gick vidare på inredningen och rev ur gallonmattan mm. och tvättade och snyggade till. Inte heller något som kommungubbarna i Avesta har prioriterat.
Matade Caddyn med helsyntet från Shell och nytt filter. Bytte även samltiga tunna vacuumslangar, pga. tomgången svajar lite. Övrigt arbete: ny ventilkåpspackning pga. oljesöl, nya bromsbackar.
| Kärringarnas nya sminkspegel! |
Passade även på att ta bort 95 % av all GT stripes. Gick vidare på inredningen och rev ur gallonmattan mm. och tvättade och snyggade till. Inte heller något som kommungubbarna i Avesta har prioriterat.
| Missade tydligen fotpedalerna |
Matade Caddyn med helsyntet från Shell och nytt filter. Bytte även samltiga tunna vacuumslangar, pga. tomgången svajar lite. Övrigt arbete: ny ventilkåpspackning pga. oljesöl, nya bromsbackar.
| Korkat att inte byta... doh! |
onsdag 4 maj 2011
Hemfärd!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)
