söndag 29 maj 2011

Trimmningshandbok VW Golf 1

Slit den med häsan, tyvärr ej komplett. Länk nedan:

Storegate - Din hårddisk på nätet - Filer

söndag 22 maj 2011

Mekarhelg

Nu kör vi igång!
Börjar lätt med att skruva, skära, sparka bort bakre stötfångaren och dragkroken.




















Drog av lite rost när jag ändå hade plockat bort prylar och grundmålade med zinkspray. Fixade även belysning till nummerplåten. Notera även att det sista av GT kat dekalen är borta, blev en riktig rödljusdräpare! Att caddymärket hänger i ståltråd käns ju ganska tyskstuk!





















Testade nya Biltemasprutan för rostskyddsmassa, funkade finfint! Däremot gick det åt en hel del avfettningsmedel när jag duschade. Bonus att jag inte sprutade rostskyddsmassa rakt i ögat vilket jag gjorde sist.





ja justja, bytte bränslefilter också.

Traderafynd

Shoppat en minst sagt billig grill på tradera. Är förmodligen mer nöjd än seljaren?!

måndag 16 maj 2011

Stance is romance!

TA - bland det bästa Tüskland har att erbjuda!

onsdag 11 maj 2011

Gewinde-Dämpfer für Vorne + 2 HA Sport Stoßdämpfer!

Igårkväll lade jag en beställning från varje nörds bibel, tyska ebay!
Under 2000 kr inkl. frakt. Känns som det borde vara straffskatt att inte slå till
Das Bild spricht für sich!






-Oh, wie starr ist es!! (... som flickan sade)

lördag 7 maj 2011

Första tillfället för Caddylööv resulterade i en provvaxning av huv och sidoplåtarna fram. Tveksamt om kommungubbarna i Avesta (tidigare ägare) har vaxat den...


Kärringarnas nya sminkspegel!


























Passade även på att ta bort 95 % av all GT stripes. Gick vidare på inredningen och rev ur gallonmattan mm. och tvättade och snyggade till. Inte heller något som kommungubbarna i Avesta har prioriterat.

Missade tydligen fotpedalerna


























Matade Caddyn med helsyntet från Shell och nytt filter. Bytte även samltiga tunna vacuumslangar, pga. tomgången svajar lite. Övrigt arbete: ny ventilkåpspackning pga. oljesöl, nya bromsbackar.


Korkat att inte byta... doh!































onsdag 4 maj 2011

Hemfärd!

Hämtade bilen på KVD, Åkersberga. Fick samma dag kopior på de tre senaste besiktningsprotokollen. Blankt papper på samtliga. Bilen har inte rullat 1000 mil under de senaste tre åren.



Ej min ännu.























På Hemmaplan: Caddylöööve!