... och tvättad....
torsdag 1 december 2011
onsdag 16 november 2011
lördag 10 september 2011
torsdag 8 september 2011
tisdag 30 augusti 2011
Transport av viktiga saker
Caddyn i kombination med klassisk muskelkraft transporterade mors gamla bubblamotor ett antal mil (vintersyssla). En fin och solig dag helt enkelt!
onsdag 27 juli 2011
Laståsna med krom
Har brukat Caddyn på det vis den vanlige Caddyägaren gör, fraktat saker alltså. Valet föll för gammalt bråte, destination soptippen!
Hann även att lacka och montera ett par gamla fälgar från min gamla Golf. Fälgarna lackades i samma färg som de tidigarefälgarna (Multona 0080). Original Golf kromkoppar monterades - streetsmart!
torsdag 14 juli 2011
GTI Ed. 35 (app)
I nämnd app kan man göra en Golf 1 GTI - troligen så nära man kan komma en Caddy i ett bilspel! Ta hem och njut!
lördag 9 juli 2011
Fortsatt tystnad
Fortsatte med ljudisoleringen. Provade att lägga bitumenmatta på insidan (vad annars?) av motorhuven lite på vinst eller förlust. Det blev en märkbar men liten skillnad. Det dova bullret minskade mest (lite högre motorvarv) men på landsväg blev det knappast någon skillnad. Att det faktiskt blev snyggt gör inte saken sämre!
Set up för dagen var, förutom att isolera huven, att montera kromhandtagen. Tyvärr hade dessa handtak en annan mekanism för öppningen av dörren. Övriga funktioner fungerade dock fint.
Höjde även upp bilen och fick ca 5 cm mer komfort, bra!
Avslutar med ett skönt trick som jag gjorde på Golfen för väldigt många år sedan. Böja in nummerplåten fram, enkelt femsekunders jobb för GIT-känsla! Vi ser även nya spoilern för första gången!
Set up för dagen var, förutom att isolera huven, att montera kromhandtagen. Tyvärr hade dessa handtak en annan mekanism för öppningen av dörren. Övriga funktioner fungerade dock fint.
Höjde även upp bilen och fick ca 5 cm mer komfort, bra!
Avslutar med ett skönt trick som jag gjorde på Golfen för väldigt många år sedan. Böja in nummerplåten fram, enkelt femsekunders jobb för GIT-känsla! Vi ser även nya spoilern för första gången!
onsdag 6 juli 2011
Vad är nyheten?
Reklam i dagens Di. Vad jag erfar så fanns detta paket även på nittioettorna... Alltså, vad är nyheten?
måndag 4 juli 2011
Heldag!
Jag gjorde ytterligare ett besök på skroten, denna gång med kontanter, och köpte instrumentpanelen som syns i tidigare inlägg, tillhörande ratt lyckades jag inte ta bort själv. Inhadlade även kromhandtag från en gammal passat.
Nu över till meket. När instrumentbrädan var demonterad passade jag på att ljudisolera med bitumenmattor och bytte även glödlampor i instrumenthuset.
Och före - efterbilder. Notera den nya listen i champangefärg!
Lilla frontspoilern monterades också, bild kommer i ett senare inlägg. Tack och hej!
Nu över till meket. När instrumentbrädan var demonterad passade jag på att ljudisolera med bitumenmattor och bytte även glödlampor i instrumenthuset.
![]() |
| Bitumenmattor på. |
Och före - efterbilder. Notera den nya listen i champangefärg!
![]() |
| Mjukt och fint! |
![]() |
| Hårdplast. |
Lilla frontspoilern monterades också, bild kommer i ett senare inlägg. Tack och hej!
tisdag 28 juni 2011
En dag på skroten!
Solen skiner, en strålande sommardag alltså.
En dag på stranden tycker Thomas Ledin.
En dag på skroten tycker jag.
Besköte en lokal bilskrot, såg bl.a. tre st. vita Caddys och en hel del annat kul som också var på fel palts. Lite bilder nedan.
Några inredningsbilder nedan från en Jetta I. Lika instrumentpanel som Caddys, men med ett mjukt ytskikt som ger en lite behagligare känsla, även vita detaljer. Instrumenthuset på denna bil har dessutom en skön bronsfärg. Dags för tjöp? Kanske ratten då kan ingå, som faktiskt är riktigt snygg tycker jag!
En dag på stranden tycker Thomas Ledin.
En dag på skroten tycker jag.
Besköte en lokal bilskrot, såg bl.a. tre st. vita Caddys och en hel del annat kul som också var på fel palts. Lite bilder nedan.
| Singelgrillen köptes till "den andre" |
Några inredningsbilder nedan från en Jetta I. Lika instrumentpanel som Caddys, men med ett mjukt ytskikt som ger en lite behagligare känsla, även vita detaljer. Instrumenthuset på denna bil har dessutom en skön bronsfärg. Dags för tjöp? Kanske ratten då kan ingå, som faktiskt är riktigt snygg tycker jag!
| En GT! |
| Med taklucka! |
| Hittade även TVÅ st. fina kromade handtag till flakluckan = lycka! |
| Kromhandtag från en Jetta, som hittat! |
För att knyta ihop påsen på ett snyggt vis (i dubbel bemärkelse) så avslutar jag med en bild på den nymonterade grillen!
måndag 27 juni 2011
ebay.com
UTKAST!
Lägger upp bilder på ännu en Caddy från amerikanska Ebay, denna är inte lika snygg som föregående, dock i riktigt fint skick. Som vanligt är inredningen betydligt finare än de svensksålda, som känns ganska mycket arbetarklass. Extra snyggt på inredningen är taket och takbelysningen! Också kul att se att plåten bakom sätena är fri från popnitar och andra hål.
En 1983:a (10 465 km) som enligt annonsen varken har sett snö eller dåligt väder. 1,7l bensin,4 vxl.
Lägger upp bilder på ännu en Caddy från amerikanska Ebay, denna är inte lika snygg som föregående, dock i riktigt fint skick. Som vanligt är inredningen betydligt finare än de svensksålda, som känns ganska mycket arbetarklass. Extra snyggt på inredningen är taket och takbelysningen! Också kul att se att plåten bakom sätena är fri från popnitar och andra hål.
En 1983:a (10 465 km) som enligt annonsen varken har sett snö eller dåligt väder. 1,7l bensin,4 vxl.
söndag 26 juni 2011
onsdag 22 juni 2011
Motorwaschen
Utförde en välbehövlig motortvätt, och som vanligt kommer man på efteråt att man skulle tagit ett innanfoto!
Cärlek
Jag gillar av någon anledning originalcaddy från amerikat med "California kåpa" och den lite mer påkostade interiören, börjar även gilla den amerikanska grillen. Färgen är helt fantastisk! Lägger upp några bilder på ett riktigt fint exemplar som nu finns ute på ebay.com:
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Diesel-truck-74k-Orig-MIles-50-Mpgs-No-Reserve-/170658171108?pt=US_Cars_Trucks&hash=item27bc0508e4#v4-36
Avslutar med en annan Caddy med, troligen, samma färg. Cärlek som sagt!
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-Diesel-truck-74k-Orig-MIles-50-Mpgs-No-Reserve-/170658171108?pt=US_Cars_Trucks&hash=item27bc0508e4#v4-36
Avslutar med en annan Caddy med, troligen, samma färg. Cärlek som sagt!
Ligger lågt
Säga vad man vill om funktionaliteten, men det är ganska ballt att bilen skrapar i parkeringshusets lutningar såvida man inte kör väldigt försiktigt.
tisdag 21 juni 2011
lördag 18 juni 2011
Utsidan räknas
1½ dagspass avklarades under helgen, endast kosmetiska ingrepp. Under fredagskvällen hade jag och norra halvklotets knott en gemensam sammankomst, dock med olika agendor. Jag tvättade bilden och monterade dragkroken inför tisdagens besiktning. Kvällen avslutades med att skära av elkabeln till nummerplåtsbelysningen (varför?). Lördagens stora övning var vaxning för att återfå färgen. Även universial kromlister monterades (http://stores.ebay.de/BST-Tuning) - fan vad snyggt det blev!

Singelgrill monterades....
... och plastrutan rubbades i samband med vaxningen...
... kromputs...
... och någonstans mitt i detta köpte vi en varsin pizza i Kongl. Ockelbo, det var nice! Vi kortade även radio- och dataantennen (bilen har mystisk datautrustning bakom passagerarsätet).
Bonusinformation:
Jag köpte Biltemas hjulramp och avgasröret tog i när jag skulle backa upp för dessa. Jag var tvungen att ta fram vinkelslipen och göra en hemmagjort slash cut! Resultatet blev att dammet yr när jag gasar på, vilket enligt utsago ser riktigt ballt ut!
Jag köpte Biltemas hjulramp och avgasröret tog i när jag skulle backa upp för dessa. Jag var tvungen att ta fram vinkelslipen och göra en hemmagjort slash cut! Resultatet blev att dammet yr när jag gasar på, vilket enligt utsago ser riktigt ballt ut!
Prenumerera på:
Inlägg (Atom)















