lördag 18 juni 2011

Utsidan räknas

1½ dagspass avklarades under helgen, endast kosmetiska ingrepp. Under fredagskvällen hade jag och norra halvklotets knott en gemensam sammankomst, dock med olika agendor. Jag tvättade bilden och monterade dragkroken inför tisdagens besiktning. Kvällen avslutades med att skära av elkabeln till nummerplåtsbelysningen (varför?). Lördagens stora övning var vaxning för att återfå färgen. Även universial kromlister monterades (http://stores.ebay.de/BST-Tuning) - fan vad snyggt det blev!


 



Singelgrill monterades....

















... och plastrutan rubbades i samband med vaxningen...





















... kromputs...





















... och någonstans mitt i detta köpte vi en varsin pizza i Kongl. Ockelbo, det var nice! Vi kortade även radio- och dataantennen (bilen har mystisk datautrustning bakom passagerarsätet).










































Bonusinformation:
Jag köpte Biltemas hjulramp och avgasröret tog i när jag skulle backa upp för dessa. Jag var tvungen att ta fram vinkelslipen och göra en hemmagjort slash cut! Resultatet blev att dammet yr när jag gasar på, vilket enligt utsago ser riktigt ballt ut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar