söndag 22 maj 2011

Mekarhelg

Nu kör vi igång!
Börjar lätt med att skruva, skära, sparka bort bakre stötfångaren och dragkroken.




















Drog av lite rost när jag ändå hade plockat bort prylar och grundmålade med zinkspray. Fixade även belysning till nummerplåten. Notera även att det sista av GT kat dekalen är borta, blev en riktig rödljusdräpare! Att caddymärket hänger i ståltråd käns ju ganska tyskstuk!





















Testade nya Biltemasprutan för rostskyddsmassa, funkade finfint! Däremot gick det åt en hel del avfettningsmedel när jag duschade. Bonus att jag inte sprutade rostskyddsmassa rakt i ögat vilket jag gjorde sist.





ja justja, bytte bränslefilter också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar